Discover Device (Python code sample)
Problem this snippet solves:
This Python client code sample uses Enterprise Manager's device inventory to discover a list of devices managed by the referenced Enterprise Manager.
Code :
#!/usr/bin/python import sys import pycontrol.pycontrol as pc MIN_ARGS = 4 NUM_DEVICE_ARGS = 3 USAGE = "Management_EM_discovery_devices[ ] ..." if (len(sys.argv) < (MIN_ARGS + NUM_DEVICE_ARGS)) or (((len(sys.argv) - MIN_ARGS) % NUM_DEVICE_ARGS) != 0): print "Usage: %s" % USAGE sys.exit() em_address = sys.argv[1] em_username = sys.argv[2] em_password = sys.argv[3] num_devices = (len(sys.argv) - MIN_ARGS) / NUM_DEVICE_ARGS device_addresses = [] device_usernames = [] device_passwords = [] for i in range(num_devices): index = MIN_ARGS + (i * NUM_DEVICE_ARGS) device_addresses.append(sys.argv[index]) device_usernames.append(sys.argv[index + 1]) device_passwords.append(sys.argv[index + 2]) ic = pc.BIGIP( hostname = em_address, username = em_username, password = em_password, fromurl = True, wsdls = ['Management.EM']) task_id = ic.Management.EM.discover_devices(addresses = device_addresses, usernames = device_usernames, passwords = device_passwords) print "Discovery task started with task ID: %s"% task_id
Published Mar 09, 2015
Version 1.0CodeCentral_194
Cirrus
Joined May 05, 2019
CodeCentral_194
Cirrus
Joined May 05, 2019
No CommentsBe the first to comment